Najemnicy

Najemnicy – Gladiatus

Najemnicy

Najemnicy są kluczowi do sukcesu w lochach. Warto pamiętać, że po wymianie najemników należy ponownie ustawić ich zadania – domyślnie każdy nowy najemnik ma ustawione prowokowanie.

Medyk

  • Rola: Leczenie drużyny.
  • Uwagi:
    • Na początku gry rolę medyka pełni Twój klon.
    • Nie wymaga najlepszych przedmiotów – wystarczą te z leczeniem oraz krytycznym leczeniem.
    • Jeśli przegrywasz w lochach, sprawdź, czy Twój medyk nie jest zaniedbany.
  • Podsumowanie: Nie musi mieć topowego ekwipunku, ale regularnie ulepszaj jego przedmioty, by zwiększyć skuteczność leczenia.

Bloker

  • Rola: Przyjmowanie i niwelowanie obrażeń.
  • Kluczowi najemnicy: Wilk szablozębny, łucznik, doświadczony łucznik, arcymistrz, elitarny włócznik.
  • Statystyki:
    • Priorytet: Zręczność i ilość życia
    • Ważne: Blok i Pancerz
    • Drugorzędne: Inteligencja >>> Siła, charyzma i budowa fizyczna
  • Uwagi:
    • Bloker również atakuje – jeśli wytrzymuje ciosy przez wiele rund, możesz dołożyć mu przedmioty zwiększające obrażenia i władanie bronią.
    • Na arenie skupiaj się na obronie przed obrażeniami przeciwnika – atak to sprawa drugorzędna.

Atakujący

  • Rola: Zadanie maksymalnej ilości obrażeń w jak najkrótszym czasie.
  • Kluczowi najemnicy: Summita, murmillo, tracian.
  • Statystyki:
    • Priorytet: Władanie bronią i obrażenia
    • Ważne: Obrażenia krytyczne i charyzma (nie maksuj kosztem obrażeń)
    • Element wykończeniowy: Siła
  • Uwagi:
    • Walki w lochach mogą trwać nawet ~100 rund, więc każdy % szansy na trafienie, krytyczne trafienie lub podwójne obrażenia ma znaczenie.
    • Podstawą jest posiadanie wystarczających obrażeń, aby przebić się przez pancerz przeciwnika.

Dostosowanie strategii

  • Jeśli walka trwa <50 rund, a przeciwnikowi zostaje niewiele życia:
    • Ulepsz Medyka.
    • Zwiększ ilość życia Blokerowi.
  • Jeśli walka trwa >60/70 rund, a przeciwnikowi zostaje dużo życia:
    • Zwiększ obrażenia u Atakujących.