Najemnicy
Najemnicy są kluczowi do sukcesu w lochach. Warto pamiętać, że po wymianie najemników należy ponownie ustawić ich zadania – domyślnie każdy nowy najemnik ma ustawione prowokowanie.
Medyk
- Rola: Leczenie drużyny.
- Uwagi:
- Na początku gry rolę medyka pełni Twój klon.
- Nie wymaga najlepszych przedmiotów – wystarczą te z leczeniem oraz krytycznym leczeniem.
- Jeśli przegrywasz w lochach, sprawdź, czy Twój medyk nie jest zaniedbany.
- Podsumowanie: Nie musi mieć topowego ekwipunku, ale regularnie ulepszaj jego przedmioty, by zwiększyć skuteczność leczenia.
Bloker
- Rola: Przyjmowanie i niwelowanie obrażeń.
- Kluczowi najemnicy: Wilk szablozębny, łucznik, doświadczony łucznik, arcymistrz, elitarny włócznik.
- Statystyki:
- Priorytet: Zręczność i ilość życia
- Ważne: Blok i Pancerz
- Drugorzędne: Inteligencja >>> Siła, charyzma i budowa fizyczna
- Uwagi:
- Bloker również atakuje – jeśli wytrzymuje ciosy przez wiele rund, możesz dołożyć mu przedmioty zwiększające obrażenia i władanie bronią.
- Na arenie skupiaj się na obronie przed obrażeniami przeciwnika – atak to sprawa drugorzędna.
Atakujący
- Rola: Zadanie maksymalnej ilości obrażeń w jak najkrótszym czasie.
- Kluczowi najemnicy: Summita, murmillo, tracian.
- Statystyki:
- Priorytet: Władanie bronią i obrażenia
- Ważne: Obrażenia krytyczne i charyzma (nie maksuj kosztem obrażeń)
- Element wykończeniowy: Siła
- Uwagi:
- Walki w lochach mogą trwać nawet ~100 rund, więc każdy % szansy na trafienie, krytyczne trafienie lub podwójne obrażenia ma znaczenie.
- Podstawą jest posiadanie wystarczających obrażeń, aby przebić się przez pancerz przeciwnika.
Dostosowanie strategii
- Jeśli walka trwa <50 rund, a przeciwnikowi zostaje niewiele życia:
- Ulepsz Medyka.
- Zwiększ ilość życia Blokerowi.
- Jeśli walka trwa >60/70 rund, a przeciwnikowi zostaje dużo życia:
- Zwiększ obrażenia u Atakujących.