Trening najlepiej opierać na zwykłych eventach lub tych z -80% kosztów, aby nie marnować golda bez sensu.
Ogólne porady dotyczące treningu:
- Władanie bronią i Zręczność powinny być trenowane w taki sposób, aby ich koszty były wyrównane. W ten sposób zyskujemy przewagę w zręczności przy równomiernym rozwoju obu statystyk.
- Inteligencja powinna być trenowana do poziomu, w którym jej koszt wynosi połowę lub 1/3 kosztu Władania/Zręczności.
- Budowa fizyczna – Trenuj według potrzeb. Upewnij się, że Twoje jedzenie nie leczy nadmiarowego HP, co pozwala uniknąć marnowania potencjału leczenia.
- Charyzmę i Siłę trenuj za resztę złota, które pozostaje po zainwestowaniu w ważniejsze statystyki i wyposażenie.
Opis statystyk i ich znaczenie:
1. Władanie bronią
- Najsilniejsza statystyka w grze.
- Działanie:
- Zwiększa szansę na trafienie oraz na trafienie krytyczne.
- Każde 10 punktów Władania zwiększa obrażenia krytyczne o 1 punkt, co wpływa na szansę na krytyczne trafienie.
- Nieznacznie zwiększa szansę na podwójne trafienie.
2. Zręczność
- Druga najważniejsza statystyka obok Władania bronią.
- Działanie:
- Niweluje skuteczność Władania bronią przeciwnika.
- Wzmacnia naszą obronę przed atakami.
3. Inteligencja
- Trzecia najważniejsza statystyka.
- Działanie w walce:
- Zmniejsza szansę przeciwnika na zadanie podwójnych obrażeń (niweluje działanie Charyzmy).
- Zwiększa nasze leczenie w lochach, gdy nasz klon jest medykiem.
- Dodatkowe korzyści:
- Zwiększa szansę na poznanie bonusu ekspedycyjnego na wyprawie.
- Wzmacnia efektywność leczenia z jedzenia.
4. Budowa fizyczna
- Działanie:
- Odpowiada za ilość HP i regenerację zdrowia.
- Ważna, aby uniknąć nadwyżki leczenia z jedzenia.
- Sprawia, że gra staje się bardziej komfortowa.
5. Charyzma
- Działanie:
- Odpowiada za zadawanie podwójnych obrażeń.
- Zagrożenie w lochach ma marginalne znaczenie, ponieważ wyższe wartości tej statystyki można łatwo uzyskać z przedmiotów.
- Uwagi:
- Działanie Charyzmy jest skutecznie niwelowane przez Inteligencję przeciwnika, przez co jej trenowanie jest mało opłacalne.
- Mimo to jest kluczowa dla najemników atakujących.
- Charyzmę warto utrzymywać na niskim poziomie, ponieważ wpływa na siłę przeciwników na arenie Provinciarum CT.
6. Siła
- Najdroższa statystyka w grze.
- Działanie:
- Każde 10 punktów Siły zwiększa obrażenia o 1 punkt oraz wartość bloku o 1 punkt.
- Wpływa na szansę na blok ciosu.
- Uwagi:
- Nieopłacalna do trenowania dla głównego bohatera, ale bardzo ważna dla najemników:
- Dla atakujących – zwiększa obrażenia.
- Dla blokerów – zwiększa szansę na blok.